söndag 19 september 2010

För Hela Sverige, Med Hjärtat Till Vänster

Så.
Nu har jag tagit mitt medborgerliga ansvar.
Återstår att hålla tummarna, knapra pistagenötter och hoppas hoppas hoppas att majoriteten av de som bor i vårt kära, avlånga land tänker på fler än sig själva.
I rent undersökningssyfte tänkte jag leta upp mina gamla lönespecar från årsskiftet 2006-2007, men jag kan inte hitta dom. Hur som helst har jag konstaterat att skillnaden i pengar mellan en alliansregering och en rödgrön för mig motsvarar ungefär vad ett säsongskort kostar.

Det är mycket pengar.
Det är nästan en månadslön mer om året.
Men vad gör det. Jag vill kunna åka iväg på mina skidsäsonger utan att oroa mig över vad som händer om jag skadas, eller för den delen kunna åka iväg utan att behöva oroa mig för att min mormor och farmor inte ska få den hjälp de behöver.
Jag har fått jobb på grund av de engelskakunskaper jag tillgodogjort mig i skolan.
Jag betalar gärna tillbaka. Anytime.

Det är inte bra med ett system där det är lätt att leva på bidrag man inte borde ha, men måste jag välja mellan det och ett samhälle där folk stängs ute - där det lönar sig att arbeta men är ett rent helvete att vara arbetslös - då väljer jag det första. Jag väljer att tro att de flesta menar väl och att fuskare finns i alla samhällen.
Hellre fria än fälla.

Nu: Bita på naglarna, kanske ta en fotopromenad.
Sen: Valvaka med Noblesse och pistagenötter.

Inga kommentarer: