tisdag 27 april 2010

Skorpor och schlager

Jag försöker vara duktig.
Av och till under vintern har jag försökt sluta äta godis nästan varje dag och istället hålla mig till en eller två dagar i veckan. Det har gått sådär. Är det inte förkylning så är det extrapris på Milka eller Kinderäggsbyggartävling eller bara allmänt synd om mig.
Nu är jag hemma - nu ska jag vara duktig.

Alltså äter jag skorpor istället. (Smygreklam: Västra Bageriets skorpor är godast i världen!)


Annars då? Tja, jag har cyklat tur och retur Heberg. Måste ju röja i ordning i skåpet och så där, det är ingenting jag vill göra 05:45 imorgon bitti. Har kollat på Inför ESC-programmet med mamma och lillebror. Seriöst, varför lägga pengar på att producera underhållningsprogram när man kan göra dubbelt så roliga program bara genom att skratta åt obegripliga låtar. Härmed utnämner jag Lena Philipsson till veckans frågetecken.

"..men det är ju en färgglad bakgrund och sånt gillar jag."

Förlåtvadsadu?
Hysteriskt roligt. Dessutom verkar Kayo ha blivit frälst och den ryska internhumorn har helt gått över styr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Verkar som du har lite rutin när det kommer till att säsonga! :) Tänkte bara kolla vad du har haft för budget under dom säsonger du har gjort? Hur mycket cash behöver man ungefär om man ska säsonga i tex Serre utan att jobba? Pratar vi 40-50 eller 60-70k?

Hedda sa...

Denna vintern Serre Chevalier, utan att jobba) gjorde jag av med ca 15k på boende (finns billigare, de som bodde billigast bodde för drygt 10k/person för hela säsongen), sextusen på liftkortet, fyratusen för dit och hemresa (flyg+skidbagage+tåg) och under tiden där nere gick det kanske 2000 i månaden på mat och sådär. Serre är ju ingen partyort så det går förhållandevis lite pengar på krogen. Vill man så går det men det är ju inte som t.ex Val d'Isere. Så 40-50k är nog en bra beräkning. Iom att Briancon är en riktig stad men riktiga mataffärer är det rätt lätt att leva billigt.

Under mina tidigare säsonger (Val Thorens & Val d'Isere) har jag gjort av med ungefär samma mängd sparpengar, men då har jag jobbat på orten och tjänat ca 500euro i månaden, vilket täckt mat, fest och prylar. Boende och liftkort på de orterna landar på ungefär 25+10k för en hel säsong.

Anonym sa...

schysst! Åkmässigt då? Om man jämför de orter du nämnde?