måndag 21 juni 2010

21 Guns

Dagens repeat.

Jag fattade aldrig riktigt Green Days senaste skiva, antagligen för att jag verkligen, verkligen levde med American Idiot.
Know Your Enemy var heller ingen fullträff som förstasingel, den kändes bara som "hej nu upprepar vi allt fast lite sämre".

Alltså ignorerade jag 21st Century Breakdown ganska så ordentligt.
Tills igår. Lillebror var boss över iPoden på vägen hem från Göteborg och drog på musikalversionen av 21 Guns och då - då insåg jag vilken bra låt det faktiskt är.
Kul att det skulle krävas en Broadwayensemble för att jag skulle ändra uppfattning.

(Know Your Enemy är fortfarande som en sämre American Idiot, men det hör inte hit.)

Hela musikalsoundtracket finns på Spotify, men jag är lite för oteknisk för att lyckas länka, så gör er besväret och hitta dit själva, okej?

Inga kommentarer: